Tango og læring #2,5

I den kommende tid vil bloggen her, nok blive domineret af snakken om læring i forhold til tango og eksperimenterne vi lavede i tangolegestuen, og det er meningen at jeg i afsnit 3 vil skrive om “Improvisation i Powerpoint”, men Jeg vil lige kommentere artikel #1:

– Jeg nævnte at tangolegestuen var drop-in undervisning, hvor det ikke var nødvendigt at tilmelde sig på forhånd. Konsekvensen af det var at vi aldrig vidste hvilket niveau folk var på, og at de ofte var på meget forskellige niveauer – noget af en udfordring…. Men med 4 undervisere kunne vi nå alle par igennem til personlig undervisning, mens alle arbejdede med en given øvelse. Og når vi så havde været rundt og havde hørt hvilke elementer af øvelsen der gav folk problemer, tog vi de mest typiske af problemerne op i plenum – sådan at alle kunne få vendt det igen, og evt. give deres besyv med.

Vi opfordrede altid eleverne til at snakke øvelserne igennem med hinanden sådan at de kunne hjælpe og inspirere hinanden: Det er fedt med en heksekedel af entusiastiske mennesker som er sammen om at udforske et givent emne.. – Bagdelen er dog at det let bliver en meget larmende klasse. (o;

Nu får jeg måske fremstillet legestuen som et genialt projekt der bare fungerede perfekt.. Bevares: Der var da masser af problemer at slås med, men hvis livet skal leves skal det mærkes: Der skal fandme være lidt slåskamp, og “springen ud i det kolde vand” over det..

Comments are closed.